Sagen er, at kun ganske få betaler skat. Ifølge Danida r der kun 2% af befolkningen, der har et "normalt" job, hvor de får fast løn og betaler skat. Resten er bønder, handlende, selvstændige - eller blandt de mange, der bare sidder og venter på, at nogen skal bruge deres arbejdskraft. Det er altsammen sort økonomi. Hvordan skal et land kunne udvikle sig, når det kun har ganske få indtægter? Og så med en fordobling ag befolkningen?