1990

Mine smukke og dejlige piger - masser af arbejde og rejser - og nyt job hos Teknord. Og så og jeg en del videoer, som I kan se nedenfor.

Video med pigernes leg i havestuen:

Flere videoer fra 1990:

Klik på billederne for at se videoerne.

profile
Tariq, søn af min gamle ven Mahmoud Abu Saleh, fra Baghdad, havde fundet en fransk kæreste, som han skulle giftes med i Angers. Vi blev inviteret til festen. Her en video om turen. Klik på billedet for at se del 1.
Del 2.

På ferietur til Mosel og bagefter besøg i Køln. Her spiste vi på en koreansk restaurant og pigerne fik danske isvafler.

profile
På besøg hos Frank og Ane i Godthåb - og hvor Charlotte forgæves forsøger at lære mig at danse.

Vibs og Abdul på besøg - og pigerne leger teater i havestuen.

Forrestilling med Mou Musikskole og den fantastisk engagerede Trine som lærer og dirrigent.

profile
Pigerne fortæller historier for os, Benthe fortæller historier for pigerne, vi laver video-hilsen til Ove, Bjarne holder fødselsdag i Bjerringbro - og dagen efter holder Arthur fødselsdag i Ulstrup. Til sidst optagelser med pigerne, som klæder sig ud, laver lektier og tørrer hund. Her er billeder af hele familien.

Og en video fra Gudumholm Skoles teaterforestilling, Bandido, hvor bl.a. Camilla er tryllekunstner.

Video med juleaften, SP's fødselsdag , fra omgivelserne samt 1. nytårsdag 1991.

Når jeg kigger kalenderen for året igennem, så er der

• deltagelse på udstillinger i Køln, Essen, Oberhausen, Bella Centret, København, Herning
  • rejser til Tyskland, bl.a. møde med det største postordrefirma Quelle i Nürnberg, Svejts
  • design og aftaler om produktion af egne Danpro møbler,
  • foredrag på NOVI, i flere Spar Nord afdelinger, og andre steder,
  • deltagelse i skolebestyrelsesmøder,
  • møde med den konservative Connie Hedegaard i Hobro,
  • Pernilles konfirmation,
  • møder med Spar Nord og en potentiel køber af Danpro
  • Ballet Don Quijote i Aalborg Hallen sammen med Camilla
  • møder i Sejlflod erhvervsråd
  • deltagelse i min ven fra Baghdad, Tariq's bryllup i Angers, Frankrig
  • besøge min bror Ivan på sygehuset i Århus, hvor han fik en ny nyre
  • besøg i Gudumholm af min ven fra Beirut, Abdul, som nu er journalist ved DR
  • svømmeaftener i Terndrup svømmehal med pigerne
  • møde på Færgekroen med Leif Larsen, min tidligere chef på Finnrose, som tilbød mig at vende tilbage til firmaet
  • træfældning i svigerfars skov i Terp - det endte så i vores brændeovn i Gudumholm
  • Camillas optræden med sin nye tværfløjte i skolen

Nyt job hos Teknord
Desuden fik jeg sidst på året nyt job, da det lykkedes at sælge Danpro til Ole Ewald, som driver handelshuset videre. Samtidig blev jeg kontaktet af Teknord i Sindal - et regionalt konsuletfirma, som "udlejede" eksperter indenfor produktion, kvalitetssikring og markedsføring til nordjyske virksomheder. Vi blev enige om at jeg startede som markedsføringskonsulent per 1. november 1990 - efter at jeg havde hjulpet Ole Ewald igang med Danpro.

profile
Den slags faldefærdige bygninger var der kamp om at købe, så en kvik forretningsmand hurtigt kunne oprette en forretning. De gode DDR-borgere havde jo manglet næsten alt - og dermed kunne alt sælges, nu hvor de havde fået DM. Der var også en del plattenslagere imellem.

Herefter står der i kalenderen et eller flere firmanavne ved hver dato, da vi som regel havde kontrakter på "1 dag om ugen" til 10.000 kr per firma. Så det var med at holde styr på, at firmaerne fik valuta for pengene. Jeg havde jo mange gode kontakter, så jeg kunne fakturere mine timer fra den første dag.

Én af mine første nye kunder ønskede at undersøge mulighederne for at etablere en detailforretning i det nu tidligere Østtyskland. Efter murens fald i 1989 var det nu Det Helt Vilde Østen, hvor alle forsøgte at få del i de mange D-Mark, som den vesttyske regering forsødede tilværelsen for de tidligere DDR-borgere med. Der blev set på tidligere svinestalde og forfaldne lagerbygninger for enden af lerede veje. Jeg havde fået et par af mine gode venner fra Finnrose-tiden i Magdeburg til at arrangere nogle møder, men det var trods alt lidt for primitivt til, at mine danske kunder gjorde mere ved planerne.

Mine visitkort hos Teknord og nogle af mine kunder